گاهی برای ساخت انواع حفاظ از فلزاتی استفاده می‌شود که اصلا مناسب نیستند. در این مطلب قصد داریم ضمن آشنایی با کارایی نخل مرداب از معایب حفاظ ها در صورت استفاده از مواد اولیه نامرغوب، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا پایان همراه باشید.

 

با کارایی نخل مرداب یا گل مرداب آشنا شوید

 

‎حفاظ نخل مرداب یا گل مرداب شامل شاخه‌های قوس دار است که بر قسمت انتهای آن گلی شبیه به گل های مرداب وصل شده است. در این حفاظ شاخه ها از پایین به یکدیگر و به شاسی، به صورت قرینه وصل هستند. گل‌های نخل مرداب متشکل از میلگردهایی کوتاه‌اند که در مرکز به یکدیگر متصل شده‌اند.

نرده حفاظ مدل نخل مرداب نسبت به حفاظ‌های طرح بوته خار، شاخ گوزنی، بوته ای و نیزار انبوه تر به نظر می‌رسد و این موضوع به خاطر گل‌های موجود در بالای هر شاخه می‌باشد. حفاظ گل مرداب نسبت به حفاظ‌های دیگر تعداد نقاط جوش بیشتری دارد. از سوی دیگر به دلیل وجود گل‌های متعدد روی هر شاخه، دسترسی و عبور از آن به شدت دشوار و حتی غیر ممکن است. بنابراین حفاظ نخل مرداب به شدت در برابر سارقان ایمن می‌باشد.

این نوع از نرده حفاظ روی دیوار در عین این که عرض مناسبی دارد، بسیار زیبا و خلاقانه طراحی شده است. بسیاری دیگر از نرده حفاظ‌ها بودند که با الهام گرفتن از طبیعت ساخته شده بودند ولی نرده حفاظ نخل مرداب شبیه‌ترین نوع نرده حفاظ روی دیوار به مدل طبیعی می‌باشد. این نوع نرده حفاظ که نام تجاری حفاظ نخل مرداب را دارد در نگاه اول بسیار جذاب و زیبا است.

حفاظ نخل مرداب در اندازه های طول 1 متر و ارتفاع 60 سانت، 80 سانت، 100 سانت و 120 سانت تولید می‌شود. لازم به ذکر است در مواردی که خریدار اندازه متفاوت بخواهد امکان تولید در تمام سایزها وجود دارد.

 

کارایی نخل مرداب
کارایی نخل مرداب در زیباسازی

 

رنگ حفاظ نخل مرداب

این نوع از نرده حفاظ روی دیوار با توجه به شکل زیبای خود در هر رنگی قابل استفاده است. رنگ سفید، مشکی، قهوه‌ای سوخته از پر طرفدارترین رنگ‌های استفاده شده در این نوع نرده حفاظ نخل مرداب هستند. رنگ نرده حفاظ را خریدار انتخاب می‌کند و هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد.

در حفاظ مدل نخل مرداب بر خلاف حفاظ لیلیوم که گل‌ها به رنگ طلایی بودند در اینجا گل‌ها هم‌رنگ شاخه‌ها هستند. این یعنی کل حفاظ به یک رنگ است و این موضوع از جهاتی بهتر است، زیرا رنگ طلایی به کار رفته در حفاظ لیلیوم پس از مدت نه چندان طولانی کیفیت خود را از دست می‌دهد.

با توجه به این که ابعاد طولی حفاظ نخل مرداب روی دیوار 1متر است باید این نرده حفاظ روی دیوار با نظم و ترتیب مناسب به هم وصل شوند تا بتوان ریتم اصلی نرده حفاظ مرداب را رعایت کرد.

وزن حفاظ مدل نخل مرداب در ازای هر متر بین 30 تا 35 کیلو است و از دو قسمت کناره‌ها به همدیگر جوشکاری می‌شود. میبایست به ازای هر متر 3 تا 4 پین روی دیوار تعبیه گردد. در صورتی که این مهار نرده حفاظ روی دیوار به درستی انجام نشود لرزش بعد از نصب، امکان صدمه به قرنیز روی دیوار را دارد و کارایی نخل مرداب را کاهش می دهد.

 

کارایی نخل مرداب
کارایی نخل مرداب

 

نصب نرده حفاظ

برای رسیدن به مطلوب ترین کارایی نخل مرداب حتما این حفاظ باید توسط پرسنل کار آزموده و خبره انجام گیرد. برعکس سایر نرده حفاظ‌ها که جوشکاران معمولی و محلی نیز قادر به نصب آن‌ها هستند، این حفاظ ها احتیاج به مهارت کافی در زمان نصب دارند.

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد به دلیل وزن بالای حفاظ مدل نخل مرداب و اتصال این نرده حفاظ‌ها به یکدیگر مهمترین بخش در نصب نرده حفاظ اول تعبیه تعداد کافی پین در کف دیوار و دوم نحوه صحیح مهار نمودن حفاظ از کناره‌های دیوار است.

 

معایب حفاظ های مختلف

حفاظ ها در حالت کلی با هدف افزایش ایمنی و سد کردن تردد سارقان از دیوارهای ساختمان ها اختراع شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. به مرور که پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف صورت گرفت، افراد متوجه شدند که حفاظ های موجود دارای معایبی هستند و سارقان نیز با آگاهی از این معایب توانستند از آنها عبور کنند و این آغازی بود برای ساخت حفاظ های جدید.

حفاظ های جدید با الهام گرفتن از عناصر طبیعت طراحی و ساخته شدند، برای مثال حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ نخل مرداب، حفاظ بوته ای و …
نمی توان گفت که این حفاظ ها بی ایراد هستند اما روش های زیادی هست که باعث می شود معایب حفاظ ها به حداقل برسد.

در کنار تمام مواردی که گفته شد توجه به مواد اولیه با کیفیت و استفاده از آهن مرغوب برای تولید تمام مدل حفاظ ها بسیار مهم است. در صورتی که حفاظی از لحاظ طراحی بی نقص باشد اما از آهن خوبی برای تولید آن استفاده نشود، از لحاظ ایمنی ذره ای مقاومت ندارد.

 

معایب حفاظ های قدیمی

حفاظ‌های قدیمی معمولا به سادگی زنگ می‌زنند و اصطحکاکشان را به راحتی از دست می‌دهند. حتی برخی از آن‌ها به دلیل نوع طراحی کار سارقان را ساده تر هم می‌کنند به این صورت که باعث می‌شوند تا دزدان به راحتی با گرفتن میله‌های آن‌ها بتوانند به روی دیوار بیایند.

 

با ما تماس بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارایی نخل مرداب با ما تماس بگیرید.

قیمت نرده حفاظ روی دیوار با طرح نخل مرداب

یکی از مهم ترین عناصری که مد نظر تکنسین ها می‌باشد استفاده از متریال و میلگردها و رنگ‌های الکترواستاتیک با کیفیت بالا و همچنین نوع جوشکاری بر پایه co2 می‌باشد، از این رو قیمت نهایی ساخت نرده حفاظ نخل مرداب به تراکم و تعداد گل‌های به کار رفته در آن بستگی دارد. البته قیمت حفاظ نرده مرداب مطابق با نرخ اتحادیه تعیین خواهد شد.

 

برای استعلام قیمت حفاظ نخل مرداب و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در سامان حفاظ تماس بگیرید.

 

سوال های متداول

چطور سفارش خرید حفاظ خود را به ثبت برسانم؟

  • برای ثبت سفارش خود در ابتدا لازم است تا با کارشناسان سامان حفاظ تماس بگیرید تا ضمن اطلاع از انواع جنس حفاظ ها و استعلام قیمت ها با راهنمایی های آنها از مراحل بعد ثبت سفارش خود مطلع شوید.

منظور از تراکم حفاظ چیست؟

  • به تعداد شاخه های به هم پیوسته که از اتصال چند میلگرد تشکیل می شوند و روی یک شاسی با اندازه استاندارد قرار می گیرند تراکم حفاظ گفته می شود. هر نوع حفاظی دارای مقدار حداقل و حداکثری تراکم است که بیشتر بودن تراکم به معنی امنیت بالاتر آن می باشد.

چرا سامان حفاظ؟

  • سامان حفاظ تولید کننده انواع نرده و حفاظ دیواری از جمله حفاظ شاخ گوزنی – حفاظ بوته ای – حفاظ لیلیوم – حفاظ نخل مرداب – حفاظ سر خم نیزه ای و … می باشد. سالها فعالیت در این حوزه باعث شده تا مشتریان با اطمینان کامل بتوانند سفارش خود را به ما بسپارند. ما در سامان حفاظ از نیروهای مجرب و حرفه ای بهره مند هستیم که باعث افزایش کیفیت کار می شود. ضمن اینکه نصاب های ما با آگاهی و شناخت کامل به صورت حرفه ای حفاظ ها را نصب می کنند و این اطمینان مشتری را چند برابر می کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *