حفاظ بوته ای

حفاظ بوته ای یکی از انواع حفاظ های موجود در بازار است که در کنار تامین امنیت منازل و ساختمان ها، جنبه زیبایی نیز دارد. در ادامه قصد داریم در مورد این حفاظ، نصب آن بر روی دیوارهای شکسته و هم سطح و قیمت حفاظ بوته ای اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم، پس اگر قصد خرید حفاظ دارید، دست نگهدارید و ابتدا این مقاله را تا انتها بخوانید.

دلیل محبوبیت حفاظ بوته ای مربوط می شود به طراحی درست و منطبق بر منطق آن که بالاترین امنیت را برای ساختمانها فراهم می کند. حفاظ های بوته ای زمانی طراحی شدند که عده ای مخالف حفاظ های شاخ گوزنی بودند و آن را مناسب نمی دانستند. این محافظ دیوار در قسمت پایین و بالا بر خلاف حفاظ های دیگر دارای عرض مناسب بوده و این فرضیه که با انداختن پتو و یا زیر پایی ماشین میتوان از آن عبور کرد را کامل از بین برده است.

حفاظ بوته ای چیست ؟

حفاظ بوته ای سامان حفاظ به شکلی طراحی شده که دیگر از حفاظ های خار گونه شکل خبری نیست. طراحی این حفاظ  با استفاده از میله های موج دار مانند درختچه های رونده شکل در ارتفاع مختلف طراحی شده است. استفاده از این الگو سبب شده که نسبت امنیت بر روی ساختمانها و دیوارها بیشتر و بیشتر شود.

منظور از شکل بوته های رونده قوس های نیم داره مانند به جای پیچ و خم های نامناسب است. خدمات  فرم شاخه های این نرده حفاظ به شکلی می باشد که عبور از بالای آن تقریبا غیرممکن است.

پرش  روی این محصول امری بسیار سخت و خطر ناک است. در تستی که در 20 آگوست 2018 انجام شد 95% از سازندگان ونصابان حفاظ بوته ای از پریدن از روی این نرده فلزی خودداری کردند.

از 5% باقیمانده هم تنها 1% توانستند در روی زمین و با دور خیز کردن از این محصول عبور کنند. نوع شاسی کشی حفاظ بوته ای شرکت سامان حفاظ در حفاظ بوته ای از دو ریل موازی از جنس میلگرد استفاده میشود و استفاده از پروفیل در زیر حفاظ اصلا توصیه نمیشود.

تفاوت حفاظ بوته ای نسبت به شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی با ایده از شاخ گوزن تولید شد و شکلی مشابه شاخ های گوزن دارد. برای تولید این نوع حفاظ از مواد اولیه ای مانند آهن، فولاد، آلومینیوم، مس و … استفاده می شود.

با توجه به معرفی حفاظ بوته ای در این مطلب در نگاه اول شاید این دو حفاظ مشابه هم به نظر برسند. اما لازم است بدانید که تراکم حفاظ بوته ای (همانطور که از نام آن مشخص است) از حفاظ شاخ گوزنی بیشتر است. این بیشتر بودن تراکم باعث ایجاد امنیت بیشتری می شود.
حفاظ های بوته ای از فولاد تهیه می شوند و دقیقا به همین دلیل از مقاومت قابل قبولی برخوردار هستند.

انتخاب حفاظ شاخ گوزنی و بوته ای کاملا سلیقه ای است و هر فرد می تواند انچه مد نظر خودش است را انتخاب کند.

برای آشنایی بیشتر با حفاظ های شاخ گوزنی پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله حفاظ شاخ گوزنی بهترین انتخاب بیندازید.

نصب حفاظ بوته ای

نصب حفاظ شاخ گوزنی و بوته ای نیاز به آموزش و تجربه دارد و قطعا کار راحتی نیست. نحوه نصب انواع نرده حفاظ روی دیوار مانند حفاظ شاخ گوزنی،‌ ‌حفاظ بوته ای، حفاظ نخل مرداب، حفاظ لیلیوم و حفاظ کلاسیک با هم تفاوت دارد. یک نصاب نرده حفاظ باید هم آموزش دوره امنیت ساختمان را سپری کرده باشد و هم باید یک جوشکار خوب و حرفه ای باشد تا بتواند در محیطی سخت و دشوار در شرایط سخت بتواند کار جوشکاری را انجام دهد.

امنیتی که حفاظ شاخ گوزنی ایجاد می کند
امنیتی که حفاظ شاخ گوزنی ایجاد می کند

نصب حفاظ برای دیوارهای هم سطح

برای دیوارهای هم سطح بهترین روش استفاده از یک نرده حفاظ مناسب با سلیقه خودتان در ارتفاع  90 الی 100 سانتی است. فقط با پین گذاری ضربدری با توجه به نوع دیوار می توانیم امنیت زیبایی خاصی به محیط ساختمان خودتان بدهیم.

هر چند شاید در مرحله اول شما تصور کنید که نصب یک حفاظ روی دیوار یک نواخت زیبایی خوبی نخواهد داشت، اما بالعکس اگر حفاظ روی دیوار از نوع  حفاظ های شرکتی تولید شده باشد و در هنگام نصب آن هم کلیه نکات لازم رعایت شود انتخابی مناسب خواهد بود و سبب زیبایی هر چه بیشتر ساختمان خواهد شد.

بهترین نوع نصب برای ما این گونه از دیوارها میباشند، چرا که با دادن طول به کار میتوانیم زیبایی های یک نرده حفاظ روی دیوار را از زوایای مختلف نشان دهیم. فقط در نصب آن باید دقت کافی داشته باشیم که نوع جوش کاری و لکه گیری به بهترین نحو ممکن انجام شود.

در ضمن باید به این نکته هم اشاره کنیم که در هر صورت حفاظ دیوار ساختمان باید طوری طراحی و ساخته شود که آب باران بتواند از زیر حفاظ بدون هیچ مانعی خارج شده و باعث زنگ زدگی و ایجاد محل هایی برای جمع شدن آب نشود.

نصب حفاظ بوته ای بر روی دیوارهای شکسته و غیر هم سطح

نصب حفاظ مانند حفاظ آبشاری  بر روی دیوارهای شکسته و غیرهم سطح یکی از مشکل ترین نصب ها است که هم خریداران و هم تولیدکنندگان نرده حفاظ روی دیوار با آن دست به گریبان هستند، چرا که حفاظ دیوارهای شکست دار و پلکانی باید به صورت بالا پایین تولید شوند.

یعنی این که متراژ دیوار محاسبه شده و با فراز و فرود دیوار یا باید حفاظ را هم تغییر داد که اگر شیب ساختمان در طول کل دیوار زیاد باشد در ساخت حفاظ بوته ای یا حفاظ شاخ گوزنی به ارتفاع های عجیب برسیم.

یا این که یک متر از هر پله را با ارتفاع همسان با دیوار قبلی بسازیم که امنیت نرده حفاظ ها رعایت شوند. در برخی از موارد من خودم دیده ام که درست در نقطه شکست دیوار حفاظ شاخ گوزنی هم تمام شده و از شروع دیوار بعدی عینا همان ارتفاع کار شده است حال تصور کنید که حفاظ 1 متر ارتفاع دارد و شکست دیوار هم 40 سانت باشد، در نقطه اتصال دیوار ارتفاع حفاظ دیوار به 60 سانت میرسد که این نقطه ضعف میتواند هرآنچه که ما از یک نرده حفاظ میخواهیم برباد دهد.

قیمت حفاظ بوته ای و خاردار شرکت سامان حفاظ

قیمت حفاظ بوته ای
قیمت حفاظ بوته ای

قیمت حفاظ بوته ای بنا به ارتفاع و نوع تراکم محاسبه میشود. نوع میگرد به کار رفته در این محصول سایز ۱۰ است و ارتفاع مناسب در حفاظ بوته ای با توجه به عرض حفاظ بوته ای، بنا به بلندی دیوار و پهنای آن محاسبه میشود.

همان طور که در بالا آمده حفاظ بوته ای طراحی اصلاح شده از حفاظ شاخ گوزنی است. شرکت سامان حفاظ به هیچ وجه حفاظ هایی که ایمنی کمتری دارند را به مشتریان خود توصیه نمی کند، بنابراین با خیال راحت می توانید با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید.

سوال های متداول

ایمن ترین حفاظ کدام است؟

  • تمامی حفاظ های تولید شده دارای ایمنی قابل قبولی هستند اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در درجه اول از متریال درجه یک برای تولید آنها استفاده کرد و در درجه بعدی نصب آنها به درستی انجام شود و در هر محیط از حفاظ مناسب آن محیط استفاده شود.

چند نوع حفاظ دیوار وجود دارد؟

  • در سال های اخیر با ایده گرفتن از طبیعت و المان های طبیعی انواع مختلفی حفاظ دیوار تولید شده که تنوع را بسیار بالا برده و دست مشتری را در انتخاب باز گذاشته است. برخی از این مدل ها عبارتند از حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای، حفاظ لیلیوم، حفاظ نخل مرداب، حفاظ نیزه ای، حفاظ اقاقیا و …

چرا سامان حفاظ؟

  • سامان حفاظ تولید کننده انواع نرده و حفاظ دیواری از جمله حفاظ شاخ گوزنی – حفاظ بوته ای – حفاظ لیلیوم – حفاظ نخل مرداب – حفاظ سر خم نیزه ای و … می باشد. سالها فعالیت در این حوزه باعث شده تا مشتریان با اطمینان کامل بتوانند سفارش خود را به ما بسپارند. ما در سامان حفاظ از نیروهای مجرب و حرفه ای بهره مند هستیم که باعث افزایش کیفیت کار می شود. ضمن اینکه نصاب های ما با آگاهی و شناخت کامل به صورت حرفه ای حفاظ ها را نصب می کنند و این اطمینان مشتری را چند برابر می کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *